من ِ واقعی !

درود من سحر هستم اینجا خودمو می نویسم ، بدون سانسور !!!

من ِ واقعی !

درود من سحر هستم اینجا خودمو می نویسم ، بدون سانسور !!!

به سراغ ِ من اگر می آیی، نرم و آهسته بیا . . .

اردیبهشت ِ سبز پوش ِ من ، گل های خود رویی که کنار ِ جاده به همراه ِ باد برایم دست تکان میدادند ، آفتاب که بر آمد ، من روانه ی مامن ِ آرام ِ جد ِ بزرگم شدم . . .

هنگامی که رسیدم ، آرام قدم بر داشتم چرا که این جمله در ذهنم زمزمه میشد


به سراغ ِ من اگر می آیی

نرم و آهسته بیا

تا مبادا که ترک بردارد

چینی ِ نازکِ تنهایی ِ من . . .


ساده اما مثل همیشه با شکوه ، آرام ، روح ِ طبیعت همنوا با آرامش ِ عجیب ِ امروز ، انگار اون شعر توی ذهن ِ همه ی کسانی که آمده بودند زمزمه شده بود . . .


تا جایی که امکانش بود پیش رفتم

جالبه ، برای دیدن ِ آرامگاه ِ جدم باید اجازه بگیرم! باید حد و مرز بشناسم

کجای دنیا ایستاده ام ؟ ای سرزمین ِ من . . .


نزدیک شدم ، زانو زدم

بغضم نشکست

چشمهام رو بستم

و شروع کردم :

درود بر نیکو سرشت ، کورش ، بزرگ مرد ِ پارسی از بزرگترین نیاکان ِ من ، نیاکان ِ ما

من از فرزندان ِ فرزندانت ، چنانچه هر سال همین روز با تو تجدید ِ عهد میکنم ، امسال نیز این افتخار را دارم که از جانب ِ همه اینجا مقابل ِ تو زانو بزنم و عهد ببندم که


جز نیک نیندیشم

جز نیک انجام ندهم

جز نیک نگویم

و به فرزندانم بیاموزم که آنها نیز ، به فرزندانشان بیاموزند

ای کورش ، ای بزرگ مرد ِ پارسی

تمام فرزندانت را ببخش ، ما به مهرورزی هایت معتقد و پایبندیم اما قدرت در دست ِ ما نیست

بابت ِ تمام انسان هایی که از دم ِ تیغ ِ بی عدالتی رد شدند ، عذر میخواهم

عدالت ِ تو اینجا تحکیم میشود و من ، و ما قادر به انجام ِ هیچ کاری نیستیم


دست هام رو گذاشتم روی زمین و سرم رو پایین گرفتم و اشک هام جاری شدند

چه خاک ِ آشنایی . . .

این جمله ، این وصیت ِ کورش توی ذهنم زمزمه شد :

بدنم را بی تابوت به خاک بسپارید ، تا ذره ذره ی وجودم خاک ِ  ایران را تشکیل دهد

سیرت ِ پادشاه ِ چهار سوی جهان این بود . . .

کسی که فرمانروای چهار سوی جهان بود بر سر ِ آرامگاهش از زبان او نوشتند :

من کورش ، فرزند ِ کمبوجیا هستم ،پارسیان را قدرت ِ جهانی داده ام و سرور ِ آسیا شده ام ، این مشتی خاک را که گور ِ من است ، از من دریغ ندارید . . .


ایستادم و اشک هایم هر یک درخشش آفتاب را بر گونه هایم جاری کرده بود ، هیچ کس حرفی نمیزد و هیچ کس مرا ندید ،

امسال آرامشی بود که هرگز ندیده بودم . . .








نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.sargardon.blogsky.com

سلام
نوشته زیبایی بود....

حمید چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:44 ب.ظ http://www.bia2osveh.blogfa.com

سلام
*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•
_____****__________****
___***____***____***__ ***
__***________****_______***
_***__________**_________***
_***_____________________***
_***_____________________***
__***___________________***
___***_________________***
____***______________ ***
______***___________***
________***_______***
__________***___***
____________*****
_____________***
______________*

سلام
امیدوارم وبلاگتون روز به روز بهتر بشه
من به شما سر زدم شما هم با یه کلیک به من سر بزنید
با تشکر

در ضمن اگر خواستید می تونم لینکتون کنم

خانم کاولیتز چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:29 ب.ظ

چقدر قشنگ !‌
موفق باشی سحر ! خدا رو شکر که کسی کارت نداشت.

مرسی
ممنونم دوست ِ خوب ، امیدوارم تو هم همیشه موفق و شاد باشی

نیله! چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ب.ظ

ای کاش منم میتونسم بیام باهات
(خندش اینه که هنوز دارم به خاطر جمعه زور میزنم!)

نیلوفر ساما ، سعی ِ خودتو بکن

SaHar's Master چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ

راستش دیدم وقت اجازه نمیده از اول همین جور نظر بدم و بخونم پس از اینجا دوباره شروع می کنم
واقعا کوروش به تو افتخار می کنه :-> منم همین طور :-D

هیچم افتخار نمیکنه!
من کاری نتونستم بکنم برای قلمرو ِ حکومتش .

آرش پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:56 ق.ظ http://manihastam.blogfa.com

سلام راستی یادم رفت بگم که:

من اینجا آزادی بیان ندارم!

(راستش این واسه اون شوخی که ناراحت شدی نیست! اینو یکی به خودم گفته بود! ازش خوشم اومد و اینجا واسم شده یه جورایی تکیه کلام )

بهر حال من درخواست آزادی بیشتر و حقوق شهروندی....!
پس دیروز بوده رفتی

آقا اینجا شما آزادی داری

آرتوش پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ http://artoosh28.blogsky.com

نامردیه! من تا حالا ندیدمش!

میبینی ، جای دوری نیست ، من دارم فکر میکنم اگر یه روزی برم از ایران این سنت رو چطور به جا بیارم!

مهدی پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ب.ظ http://spantman.blogsky.com

فوق العاده انگیزه بخش بود
انگیزه ی مرد بودن و دیگه نامردی و رها کردن

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد